måndag 13 september 2010

ett första inlägg


Okej. Jag hade tänkt, som första inlägg i min allra första blogg, att måla upp en bild av min första reaktion av denna typ av undervisning. Det handlade om hur stjärnorna slukas av stadens elektriska ljus, ettor och nollor och vilddjuret i uppenbarelseboken. Men jag struntar i det. Det hade blivit för mörkt och deppigt och inte minst pretentiöst. Kanske kan ja ge ut en uncut version när jag fått min examen. Nä, jag tror att det här kommer fungera utmärkt och jag ser många fördelar med bloggandet. Kidzen lever halva sina liv uppkopplade och det går inte att borste ifrån. Som Kierkegaard har sagt: Skall man föra en människa till ett visst mål måste man först hitta henne där hon befinner sig. Sådär ja. Detta får duga som första inlägg – lite mellan raderna och en akademisk touch.

1 kommentar:

  1. Måste erkänna att jag läst detta inlägg ett par gng och kan inte sluta garva åt (det handlade om hur stjärnorna slukas av stadens elektriska ljus, ettor och nollor och vilddjuret i uppenbarelseboken.)Håller också med om att det hade blivit liite deppigt!
    Ser dock fram emot uncut versionen!
    Ha de

    SvaraRadera